PODATKI
NASTAVITVE TISKA
Podpis odgovorne osebe je ponavadi podpis direktorja. PRedlagamo, da podpis skenirate ter ga grafično obdelate ter nato uvozite v program v jpg ali png formatu. Predlagamo, da naj bo datoteka čim manjša do 50kb saj vpliva na velikost izdelanih PDF dokumentov.
Izpiši nogo: V kolikor želite, da vam program samodejno generira izpis noge na dokumentih obkljukajte to opcijo. Druga opcija je, da nogo vnesete v grafični obliki. Glejte navodila za “Poslovne enote”.
POSLOVNE ENOTE
- Nastavitev izgleda dokumentov in POS računov (glava, noga, prednatisnjeni listi).
- Nastavitve POS tiskalnikov in POS prikazovalnika.
- Nastavitve prijave poslovnega prostora za namen davčnega potrjevanja računov.
GLAVA IN NOGA DOKUMENTOV
Podroben opis kako nastaviti izgled dokumentov si oglejte tukaj.
NASTAVITVE ZA POS
S pomočjo obkljukanja opcije “Tiskaj brez pogovornega okna” in spodnjo izbiro tiskalnikov za POS in A4 dokumente pohitrite tiskanje saj vam ob vsakem tiskanju ne prikazuje več sistemsko okno za tiskanje. V kolikor v spustnem meniju ni prikazanih tiskalnikov, ki jih imate nameščene na računalniku pritisnite gumb “Osveži”.
Prikazovalnik za kupca označite v kolikor ste le tega že povezali na računalnik preko serijskih vrat. Za več informacij nas pokličite.
NASTAVITEV ZA DAVČNE BLAGAJNE
Podroben opis kako nastaviti davčno potrjevanje računov ter prijaviti poslovno enoto si oglejte tukaj.
POS
Vse glede nastavitev POS vmesnika si preberite tukaj v zavihku “Dodatne nastavitve”
DODATNO
- Opozorila
- Splošno
- Privzeta skladišča
- Strežnik
Spodaj je opisano katere nastavitve najdete pod posameznimi razdelki.
Opozorila
- Preveri negativno zalogo: Obkljukajte, če želite preverjati negativno zalogo. Če je možnost obkljukana, prodaja z negativno zalogo ni mogoča.
- Potrdi brisanje postavk: Obkljukajte, če želite prikaz opozorila pred brisanjem postavk dokumentov.
- Preverjaj zneske odprtih računov: Obkljukajte, če želite po izbiri poslovnega partnerja preverjati zneske odprtih/zapadlih izdanih računov.
- Preveri posodobitve: Obkljukajte, če želite preverjati posodobitve ob zagonu programa.
- Zakleni dokument na uporabnika: Obkljukajte, če želite da lahko dokument odklene le uporabnik, ki ga je pripravil.
- Preveri povezane dobavnice: Sistem vas opozori, če račun nima povezane dobavnice.
- Izdelaj blagajniški prejemek: Program vas opozori o potrebi po izdelavi blagajniškega prejemka v določenih situacijah.
Splošno
- Vodenje TRR: Obkljukajte, če vodite TRR. Če ne vodite TRR se v plačilni karton vnašajo zneski iz specifikacij plačil.
- Upoštevaj datum veljavnosti: Obkljukajte, če želite, da pri izračunu zneska odprtih predračunov na INFO zaslonu program upošteva datum veljavnosti.
- Izravnava za zapiranje računov: Vnesite maksimalno razliko za izravnavo pri zapiranju računov iz TRR.
- Zapiranje predračuna: Obkljukajte, če želite, da vam program predlaga zapiranje predračuna (nastavi status na plačano, vnese končni tekst na račun in prikaže izbiro plačila).
- Polni sklic z interne številke: Sklic na računu se napolni z interno številko računa.
- Tekst za pošto: Vpišite tekst, ki želite, da se izpiše pri na kuverti pri tisku te iz šifranta poslovnih partnerjev.
- Sortiraj dokumente padajoče: Obkljukajte, če želite v seznamih sortirati dokumente od zadnjega do prvega. Opozarjamo, da je lahko v teh primerih pri veliki količini dokumentov prikaz v seznamih počasnejši.
- Upoštevaj prodajne cene s prevzema: Obkljukajte, če želite da se pri prenosu na dobavnico upoštevajo prodajne cene s prevzema blaga.
- Prepreči naknadno spreminjanje POS oznake: Prepreči naknadno spreminjanje POS oznake na izdanih računih. Priporočamo, da imate to opcijo obkljukano.
- Upoštevaj popust na sestavnici: V kolikor ima partner že upoštevan popust na glavni postavki, se bo le-ta upošteval dodatno še v sestavnici.
Privzeta skladišča
V tem zavihku nastavite privzeta skladišča za novo nastale dokumente. Pomembno je vedeti, da so skladišča fiksirana na računalnik.
Strežnik
Za več informacij o strežniških nastavitvah nas pokličite. Privzeta vrednost je prazna.
Dodatna polja
Dodatna polja so primarno namenjena vpisu specifičnih podatkov, ki jih program privzeto ne predvideva. Na razpolago je več polj. Vsakemu polju lahko določite lasten naziv katerega določite v nastavitvah programa. V polja nato poljubno vpisujete željene podatke in po njih lahko tudi iščete. Dodatna polja so predvidena na naslednjih dokumentih oz. šifrantih:
– Artikli
– Poslovni partnerji
– Kontakti
– Naročilnice
– Prevzemi blaga
– Predračuni
– Dobavnice
– Računi
– Prejeti računi
– Delovni nalogi
E-računi
Nastavitve so potrebne v kolikor e-racune NE pošiljate neposredno na UJP preko našega podjetja temveč uporabljate druge posrednike e-poti kot je npr e-banka (NLB, SKB,..). V tem primeru morate s strani overitelja digitalnih potrdil (npr. POŠTARCA) pridobiti digitalno potrdilo s končnico .p12. Glede ostalih nastavitev (končnica ovojnice, zip, ..) se pozanimajte pri posredniku e-računov kakšne so njihove zahteve.
Vsem uporabnikom zaradi enostavnosti postopka priporočamo neposredno pošiljenje na UJP. Navodila za vzpostavitev delovanja si oglejte tukaj.
Davčne blagajne
Nastavitve so potrebne v kolikor boste davčno potrjevali račune (avansni računi, izdani računi, dobropisi). Več o nastavitvah si preberite tukaj.
Izvoz v računovodstvo
Nastavitve so potrebne v kolikor boste v vaš računovodski servis v elektronski obliki izvažali dokumente za enostavnejše knjiženje. Za nastavitev je potrebno izbrati kateri program uporablja vaš računovodski servis. Trenutno podpiramo Vasco, MiniMax, iCenter, Opal OpSIS in Datalab Pantheon. Za pravilne nastavitve vaših kontov povprašajte v vašem računovodstvu.