Ker je v večjem podjetju pomembno kdo ima lahko dostop do katerega dokumenta in kakšne pravice ima, si poglejmo kako se nastavljajo uporabniki v programu Poslovanje.
Delo z uporabniškimi računi
Postavimo se v meni FileMaker Pro / Nastavitve in izberemo Uporabniški računi. Modul za uporabniške račune v zgornjem delu prikazuje splošne podatke uporabniškega računa, ki so:
- Uporabniško ime, ki ga nastavimo pri kreiranju novega uporabnika. Le to se nato prikazuje po vseh dokumentih spodaj v nogi in lahko tako hitro vidimo, kdo je pripravil in kdo je nazadnje popravljal dokument. Istočasno vidimo tudi podatke o datumih.
- Geslo za dostop, ki se prav tako nastavi pri kreiranju novega uporabnika
- Ime in Priimek, ki se izpisujeta na izpisih (v kolikor smo seveda to nastavili v nastavitvah programa) na polju Pripravil.
- Vnesemo lahko tudi Podpis posameznega uporabnika, ki se prav tako nato avtomatsko vnese v polje Pripravil.
- Davčna številka Potrebno jo je vpisati v kolikor uporabljate davčno potrjevanje računov.
- Oznaka Potrebno jo je vpisati v kolikor uporabljate davčno potrjevanje računov. Lahko vsebuje črke in številke.
Za posameznega uporabnika lahko vklopimo ali izklopimo še naslednje funkcije:
- Vstop brez gesla nam omogoča hiter vstop v program brez gesla. Na tem mestu bi priporočali da tem uporabnikom nastavite Nastavitve dostopa, saj lahko v kolikor ni to nastavljeno, nepooblaščena oseba gleda in popravlja dokumente, ki jih ne želite da jih vidi.
- Vstop v POS je primeren za uporabnike, ki se nahajajo v trgovini in vam samo prodajajo preko POS okna. V kolikor boste označili to funkcijo bo program avtomatsko odprl POS okno za hitro prodajo.
- Prikaži INFO okno pri vstopu v program prikaže INFO okno. Pri počasnejših računalnikih ali internetnih povezavah priporočamo, da to funkcijo izklopite.
- Neaktiven v primeru obkljukanega stanja se uporabnik ne bo več pojavljal v prijavnem oknu, ostal pa bo v bazi. Pravtako bo zanjega še vedno možno poganjati vsa poročila.
- Povečava oken Funkcija omogoča nastavitev privzete velikosti pojavnih oken. Primerno za uporabnike s slabšim vidom.
- Tujec V kolikor je uporabnik tujec in nima slovenske davčne številke obkljukate to opcijo. Vpis davčne številke v tem primeru ni potrebno vpisati. nastavitev je primerna le za uporabnike davčnega potrjevanja računov.
- Odgovorna oseba: Je oseba, ki je odgovorna v podjetju (direktor). V program mora biti vpisana vsaj ena odgovorna oseba. Odgovorna oseba je nujno potrebna za sprejemanje licenčnih pogodb.
V spodnjem delu se nahajajo naslednji zavihki z dodatnimi opcijami:
Nastavitve dostopa omogočajo nastavitve dostopa za vsakega uporabnika posebej. Vsakemu uporabniko lahko tu nastavimo do katerih dokumentov lahko dostopa. Tu sta še 2 gumba, ki nam vklopita oziroma izklopita dostop do vseh modulov in tako olajšata nastavitve dostopvo. Prav tako se tu nastavljati še nastavitev ali uporabniku prikazuje maržo ter nastavitev maksimalnega popusta, ki ga uporabnik lahko podari preko POS vmesnika.V kolikor ne želite omejevati popusta pustite polje prazno.
Nastavitve dostopa Mobile omogoča nastavite s kakšnimi pravicami določen uporabnik lahko preko Poslovanja Mobile dostopa do Poslovanja. V kolikor obkljukate opcijo Administrator bo uporabnik dostopal do vseh podatkov (direktorski način) v kolikor pa te opcije ne izberete pa bo uporabnik videl samo svoje dokumente (način za trgovskega potnika).
V zavihku Menu se nastavljajo bližnjice za Hitri menu. Enostavno kliknemo v polje Dokument in izberemo, do katerega dokumenta želimo dostopati s pomočjo Hitrega menuja.
V zavihku INFO nastavljamo katera glavna področja na INFO oknu so vidna posameznemu uporabniku.
Zgodovina prijav / odjav pa nam pokaže vso zgodovino, kdaj se je kateri uporabnik prijavil v program Poslovanje in tudi koliko časa je v programu delal. Vpogled lahko tudi poljubno nastavimo oz. imamo tu 3 bližnjice pogleda za tekoči mesec, prejšnji mesec in za tekoče leto.
V kolikor bi seveda želeli uporabnika izbrisati le to storite tako, da kliknete Možnosti / Izbriši uporabniški račun. Na vseh dokumentih, ki jih pa je ta uporabnik kreiral, pa še vedno ostanejo njegovi podatki.