Spletna trgovina – prednosti in slabosti

Slabe in dobre lastnosti spletne prodaje

Marsikatero podjetje se spogleduje s spletno trgovino brez dobrega razumevanja prednosti in slabosti. V pomoč pri odločitvi vam bomo v nadaljevanju predstavili, kaj je potrebno razmisliti predno se odločite za spletno prodajo vaših izdelkov ali storitev.

Kaj je spletna trgovina?

Predno skočimo v prednosti in slabosti si na osnovnem nivoju oglejmo kaj spletna prodaja je. V osnovi gre za nabavo in prodajo blaga in storitev na spletu. Začetki spletne prodaje segajo v čas začetkov Amazona in eBaya. V zadnjih letih popularnost spletne prodaje raste izredno hitro. Na spletu se kupujejo in prodajajo izdelki in storitve za katere se je pred leti to zdelo nemogoče. Zaslugo temu je možno pripisati tehničnemu napredku sistemov spletnih trgovin (npr. Woocommerce, Shopify, Shopamine, Magento), ki prodajo neverjetno približajo kupcu ter porasti uporabe mobilnih naprav, ki so vedno pri roki. Vse to se sklada z načinom življenja kjer želimo imeti vse takoj in en klik stran. V prihodnosti je pričakovati, da bo spletna prodaja samo še rastla, seveda pa je k temu pripomogel tudi Covid zaradi katerega je bilo veliko podjetij zaprtih in tako so spletne trgovine pripomogle k preživetju, hkrati pa je kupcem spletno nakupovanje postalo bližje kot kdajkoli prej.

Prednosti spletne trgovine

Naj naštejemo nekaj izhodišč, ki vam bodo pomagala pri odločitvi odprtja spletne trgovine.

1. Dosegli boste več potencialnih strank

Glavna prednost spletne trgovine je potencial dosega velikega števila strank, ki v primeru fizične trgovine zaradi oddaljenosti nebi kupovali pri vas. Pravtako lahko za relativno majhno investicijo razširite poslovanje v druge države. Zasledili smo raziskavo v kateri je 72% podjetij, ki so odprli spletno trgovino ugotovilo merljivo povečanje prodaje.

2. Spletna trgovina je vedno odprta

Možnost, da potencialni kupci lahko obiščejo vašo trgovino kadarkoli je neprecenljiva, hkrati pa vam zmanjša stroške v primerjavi z daljšim delovnim časom fizične trgovine.

3. Nižji stroški za vam in kupce
Na strani podjetja se znižajo stroški poslovanja saj ne potrebujete zaposliti prodajalcev ali investirati v odpiranje novih lokacij fizičnih trgovin. Kupec pa prihrani stroške prevoza do trgovine, hkrati pa se mu ni potrebno ukvarjati z logistiko prevoza predvsem večjih kosov blaga ali večjih količin. 

4. Integracija z ERP sistemom

V primeru kvalitetne integracije spletne trgovine in poslovnega informacijskega sistema je tudi obdelava večjih količin naročil izjemno neobremenjujoča in hitra. Kjučna je dobra povezava med spletno trgovino, obdelavo naročil, zalogo in dostavnimi službami. Več o temu preberite tukaj.

Slabosti spletne trgovine

Do sedaj smo omenjali samo prednosti in zato spletna prodaja izgleda kot super ideja. Kljub temu pa bomo omenili še nekaj potencialnih nevarnosti in slabosti spletne trgovine.

1. Stranke skrbi za varnost
Nekateri potencialni kupcu še vedno ne zaupajo spletnim nakupom, posebno vpisovanju osebnih ter finančnih podatkov. Zato vam predlagamo, da vzpostavite spletno stran, ki potencialnim kupcem vliva zaupanje v vaše podjetje.

2. Manjko osebne interakcije s strankami
Posebno spletne trgovine s konfekcijo in obutvijo težko nadomestijo osebno izkušnjo kupca v trgovini, kjer lahko izdelek pred nakupom preizkusi. Včasih je kratek pogovor s prodajalcem v večjo pomoč kot pa primerjanje izdelkov na spletu in branje raznih forumov. Zato predlagamo vsem, da pri izdelavi spletne trgovine in kasneje pri dodajanju izdelkov na spletno trgovino poskrbite za dober slikovni material, opise, orodja za pomoč pri nakupu in možnost menjave izdelkov. Če imate zelo širok asortiman izdelkov je vsklajevanje podatkov artiklov na spletni trgovini ter fizični trgovini lahko težavna oz. dolgotrajna. Tukaj vam izjemno pomaga dobro izvedena izmenjava podatkov med spletno trgovino ter poslovnim informacijskim sistemom. Dober sistem bo poskrbel, da bodo zaloge vedno aktualne, opisi artiklov in cene vedno točne.

3. Obvladovanje večje količine naročil
Na začetku bo količina naročil v sletni trgovini majhna, odpreme bodo hitre in komunikacija s kupci ažurna. Zadovoljstvo kupcev bo rastlo in posledično količina naročil. Vsaka uspešna spletna trgovina slej ali prej pride do točke, ko obvladovanje naročil postane problem. onavadi se zatika predvsem pri ročnemu prepisovanju podatkov naročila v program za izdajo računov, preverjanju zaloge, izdajanju večje količine računov, pakiranju blaga v skladišču ter odpremljanju paketov kjer morate ponavadi ročno prepisovati podatke v spletn isistem dostavne službe ali pa jih uvažati preko excela.

Kot smo v članku že večkrat omenili vam predlagamo, da izberete kvaliteten poslovni informacijski sistem, ki ima vgrajene ustrezne funkcionalnosti, da lahko služi kot platforma za avtomatizacijo in poveže vašo spletno trgovino, zalogo, naročanje, fakturiranje in odpremo blaga v eno celoto. Vse to bo pomagalo, da vaša spletna trgovina postane uspešna.

Že imate spletno trgovino ali pa jo šele odpirate? Pokličite nas, da vam pomagamo in prikažemo primere dobre prakse kjer se uporablja naš all-in-one poslovni sistem.