Vodenje transakcijskih računov oz. banke je namenjeno evidenci prilivov in odlivov ter posledičnemu zapiranju izdanih in prejetih računov.
Pomaga tudi pri enostavnejšem vodenju plačilnih kartonov (kartic kupcev) poslovnih partnerjev.
KREIRANJE TRANSAKCIJSKEGA RAČUNA
Najdemo jih v Moduli -> Banka -> Transakcijski računi. Dodajamo jih s klikom na gumb “+Nov transakcijski račun”. Predlagamo, da si za večjo preglednost vpišete številko TRRja in ime banke. Ustvarite jih toliko kolikor jih imate. Če želimo, lahko zgoraj desno vnesemo tudi začetno stanje posameznega transakcijskega računa, če je v času odprtja v programu ta že obstajal.
Vodenje TRR: Vklopi se v Nastavitve -> Splošno -> Splošne nastavitve. Če ne vodite TRR, se v plačilni karton vnašajo zneski iz specifikacij plačil.
UVOZ IZPISKA
Za uvoz izpiska je potrebno le-tega predhodno izvoziti iz vaše e-banke v .xml formatu. Nato v transakcijskem računu odpremo zavihen “Zapiranje računov” in pritisnemo gumb “1. Uvozi izpisek” ter izberemo pravilni .xml izpisek. V kolikor ste izpisek pomotoma želeli uvoziti večkrat, vas bo program na to opozoril.
Po uvozu izpiska boste v portalu videli prilive in odlive.
Za prilive in odlive, ki imajo pravilnega plačnika (le- ta ima v šifrantu zabeležen TRR iz katerega je prišlo plačilo), program samodejno najde ujemajoče poslovne partnerje iz šifranta poslovnih partnerjev. Transakcije za katere program ni samodejno našel ujemajočega poslovnega partnerja, so označene z rumenim trikotnikom. Po kliku na trikotnik se pojavi pogovorno okno, kjer vam program ponudi opcijo izbire poslovnega partnerja iz šifranta.
Ko tega izberemo, nas program vpraša ali TRR, iz katerega je prišel priliv, dodamo k izbranemu poslovnemu partnerju. Po izbiri nam bo naslednjič program izbranega poslovnega partnerja našel sam.
PRIPRAVA ZA ZAPIRANJE DOKUMENTOV
Po končanem določanju ustreznih poslovnih partnerjev pritisnemo gumb “2. Pripravi za zapiranje”.
Po sprožitvi funkcije program samodejno najde vse ujemajoče dokumente, ki so bili plačani in jih izpiše v stolpcu “Dokument”. Program najde dokumente, ki imajo pravilno vpisano referenco.
Kjer se referenca ne ujema, lahko s pritiskom na gumbek v obliki treh črtic prikličete seznam vseh dokumentov, ki so na razpolago za posameznega poslovnega partnerja ter izberete tistega, ki ga želite s prilivom v celoti ali delno zapreti.
Modul omogoča vodenje preveč plačanih računov in delno plačanih računov.
ZAPIRANJE DOKUMENTOV
Po pritisku gumba “Zapri račune” program samodejno zapre ujemajoče dokumente.
V kolikor se znesek plačila ne ujema s dokumentov bo program v primeru:
- previsokega plačila v stolpcu nerazdeljeno vodil “neporabljen znesek” in ga ponudil na razpolago za zapiranje še kakšnega dokumenta.
- prenizkega plačila se bo ujemajoč dokument le delno zaprl in ga bo potrebno ob naslednjem plačilu doatno zapreti.
PREGLED IN UREJANJE UVOŽENIH IZPISKOV
Omenjeni zavihek vsebuje pregled vseh uvoženih izpiskov. Če želite izbrisati izpisek vam program v primeru, da je bila kakšna transakcija že zaprta v temu izpisku, ne bo dovolil izbrisati izpiska, dokler se ponovno ne odpre zaprtih transakcij.