POS modul je namenjen delu v maloprodajni trgovini in primarno podpira:
- Prodajo blaga
- Menjavo blaga
- Stornacije
- Delo z darilnimi boni
- Davčno potrjevanje
Opcijsko še
- Fakturiranju servisnih nalogov
- Fakturiranju spletnih naročil
- Tehtanje blaga
- Uporabo VALU, mBills in NoprintZ storitev
Kako izdelamo POS račun
Spodnje slike prikazujejo najbolj osnovne korake za izdelavo POS računa. V primeru, da račune tudi davčno potrjujete, si pred prvo izdelavo POS računa oglejte navodila za nastavitev davčne blagajne tukaj.
Video prikaz osnovne izdelave POS računa
Dostop do POS modula
Do POS modula lahko dostopate na dva načina:
- Preko menija Moduli / POS
- Samodejno ob prijavi uporabnika. Vsakemu uporabniku lahko v uporabniških računih nastavite samodejno odprtje POS modula ob prijavi v program. To je uporabno v maloprodajnih trgovinah, kadar je določen uporabnik zadolžen samo za prodajo.
Izdaja računa na davčno številko
Stornacija, menjava blaga, ogled, ponovni tisk
S klikom na zobniček zgoraj desno se vam odpre menu z dodatnimi opcijami. Kliknite PREGLED RAČUNOV.
Privzeto se bo odprl pregled računov za današnji dan. Če želite poiskati račune iz drugih dni, uporabite filter zgoraj desno. Iščete lahko po:
- Nazivu stranke
- Številki računa
- Datumu izdaje
STORNACIJA RAČUNA
Račun stornirate tako, da ga najdete v seznamu in pritisnete rdeči gumb ” Storno”. Program bo naredil duplikat izbranega računa z negativnimi količinami in posledično vrednostmi. Blago se bo vrnilo nazaj na zalogo. Račun je obvezno potrebno stiskati ali poslati po e-mailu.
MENJAVA BLAGA
Menjava blaga poteka skoraj enako kot stornacija računa s to razliko, da kliknete gumb “Menjava blaga”. Ko se izdela nov račun se artikli iz izvornega računa zabeležijo z negativno količino. Program vam omogoča dodajanje novega blaga na račun. Po tisku računa se bo blago z negativno količino vrnilo na zalogo, pozitivno pa odpisalo. Prav tako bo program samodejno izračunal razliko v znesku za doplačilo ali vračilo. Račun je obvezno potrebno stiskati ali poslati po e-mailu.
Zaključek blagajne
Zaključek blagajne naredimo tako, da v opcijskem gumbu izberemo opcijo “Dnevni pregled in zaključek blagajne”. Po pritisku na gumb se vam bo privzeto prikazalo okno s pregledom vseh izdanih POS računov za današnji dan za blagajno (plačilno napravo) na kateri ste pognali funkcijo.
Pregled računov vam s pomočjo ikonic pri vsakem računu pokaže določene statuse:
- Zelena kljukica: Uspešno davčno potrjen račun
- Rdeč trikotnik: Neuspešno davčno potrjen račun. S klikom na ikono ga lahko ponovno pošljemo v potrjevanje.
- Zelena ključavnica: Označuje račune, ki so že bili vsebovani na blagajniškem prejemku. Npr. da na dan naredite več zaključkov.
Vmesnik vam prav tako prikazuje sumirana plačila po vrsti. Če na določenem računu vrsta plačila ni bila primerno označena, lahko ob takem računu kliknete na modri gumbek s simbolom denarja ter korigirate vrste in zneske plačil.
Pred izdelavo zaključka lahko natisnete dnevni pregled na vaš POS tiskalnik. Vsebino izpisa nastavljate v nastavitah programa.
IZDELAVA ZAKLJUČKA.
Pred prvo izdelavo zaključka si v nastavitvah nastavite ali program v blagajniški prejemek vključi tudi kartična plačila ali samo gotovino.
Zaključek blagajne izdelate s klikom na gumb “Izdelaj zaključek”. Program vas bo vprašal ali poleg blagajniškega prejekaa naredi tudi blagajniški izdatek. Odločite se glede na način vašega poslovanja.
Po izdelavi blagajniškega prejemka (in izdatka) se vam oba prikažeta. Če so podatki na njih ustrezni jih obvezno zaklenite spodaj desno s klikom na ključavnico.
Dodatne nastavitve
V meniju FileMaker / Nastavitve programa ter zavihku POS najdete še naslednje nastavitve delovanja POS modula.
OSNOVNI PODATKI
- PRIVZETI KUPEC: V določenih primerih v računovodskem servisu zaradi enostavnejšega knjiženja zahtevajo, da imate na POS oz. maloprodajnih računih nastavljenega enakega kupca. V ta namen lahko v šifrant poslovnih partnerjev dodate ustreznega ter ga v tej nastavitvi nastavite kot privzetega za vsak nov POS račun.
- VNESI PLAČILO – GOTOVINA: S to nastavitvijo pohitrite postopek prodaje, saj vam program samodejno vsak POS račun zapre z gotovinskim plačilom.
- IZPIŠI VSE SEŠTEVKE: Izpiše bolj podroben POS račun.
- GESLO ZA STORNO: Lahko nastavite geslo, ki ga je potrebno vpisati, da vam program dovoli stornirati račun.
- GESLO ZA MENJAVO BLAGA: Lahko nastavite geslo, ki ga je potrebno vpisati, da vam program dovoli izdelati menjavo blaga.
- UPORABA ČITALCA: Obkljukajte, če uporabljate čitalec črtne kode. Če tega uporabljate izmenično samo za določene artikle, lahko to nastavitev pustite izklopljeno ter jo vklopite samo, ko jo potrebujete neposredno na POS vmesniku. Vklopite jo tako, da kliknete na ikono čitalca v polju za vnos šifre. Ko je vklopljena, se pobarva zeleno.
- KONČNI TEKST: Vpišete končni tekst, ki se prikaže na koncu izpisa računa. Tukaj lahko naprimer vnesete tekste, ki so pomembni ali celo zakonsko obvezni glede na vrsto vašega poslovanja. Naprimer: Vrnjen denar preštejte takoj, kasnejših reklamacij ne upoštevamo, DDV ni obračunan na podlagi 1. odstavka 94. člena ZDDV-1, itd.
Posebne nastavitve, ki se vežejo na posamezno plačilno napravo.
Prikazovalnik za kupca
Tehtnica
Tiskanje brez pogovornega okna
Prenosni (bluetooth) tiskalnik
POS terminal
Odpri predal brez izdaje tiska
Omogoča vam, da odprete predal blagajne, če izdajate račun brez tiska.
Za delovanje morate:
- Namestiti gonilnike za tiskalnik
- V polje terminalski ukaz vpisati:
- WIN: “/c echo Char ( 7 ) > COM4” … COM4 nadomestite s portom na katerem posluša vaš tiskalnik
- MAC: npr: echo “” | lpr -P
- Če po tem ukazu ne deluje je potrebno na koncu ukaza dodati še ime tiskalnika.
VALU
Če ste uporabniki storitve VALU izberite vaš certifikat, ki ste ga dobili s strani VALUja ter vpišite številko terminala za to plačilno napravo ter pritisnite gumb REGISTRIRAJ.